A- A A+

Wakacji nadszedł koniec i to właśnie z tej okazji świetlica zorganizowała wyjazd na kręgle. W wyjeździe uczestniczyły również zaprzyjaźnione świetlice z Zakrzowa oraz Choruli. Był turniej w którym nasza świetlica zajęła równorzędne I miejsce, a później nie mogło zabraknąć pizzy. W ostatnim tygodniu wakacji odbyło się również popołudnie z bajkowym super bohaterem.

Agnieszka Porada

Na zakończenie wakacji uczestnicy zajęć wykonywali butelki z sola morską, w której znalazł się list, co najbardziej podobało się im podczas wakacji. Oprócz tego był jeszcze wyjazd na kręgle i pizza oraz małe niespodzianki dla wszystkich, którzy aktywnie uczestniczyli w wakacyjnych zajęciach

Cieślik Magdalena

No i nadszedł… ostatni dzień wakacji. Aż trudno w to uwierzyć, że to już. Pora więc na wspominki. Wakacje na naszej świetlicy były bardzo ciekawe, dzieci skorzystały z licznie przygotowanych atrakcji. Gry, zabawy, zajęcia plastyczne, wycieczki to nasze świetliki lubią najbardziej…

Wakacje rozpoczęliśmy pogadanką i zabawami o bezpieczeństwie w czasie wakacyjnego odpoczynku. W spotkaniu uczestniczył też nasz pan dzielnicowy. Na zakończenie zajęć odbył się sprawdzian, wszyscy zdaliśmy go celująco. Już możemy korzystać z wakacyjnych uciech w pełni.

W czasie wakacji podróżowaliśmy po Polsce, poznawaliśmy ciekawostki, legendy, smaki poszczególnych regionów.  Odwiedziliśmy smoczą jamę, próbowaliśmy obwarzanków. Piekliśmy katarzynki z Bogusławem i Bartłomiejem, z Kopernikiem zaglądaliśmy w niebo,  a z warszawską syrenką popłynęliśmy do morza. Karolinka towarzyszyła nam w podróży po Śląsku, pogołdalimy, a potem warzyli  najlepsze na świeci śląskie kluski….

Korzystając z pięknej pogody dużo czasu spędziliśmy na dworze. Był czas na gry zespołowe, wyścigi rzędów, dawne gry i zabawy, wodne bitwy  i wiele innych…

Razem z biblioteką przeżyliśmy przygodę z książką. Raz byliśmy Indianami, budowaliśmy wioskę indiańską, to wyprawiliśmy się na Dziki Zachód, by szukać złota. Na pirackim statku szukaliśmy ukrytego skarbu,  zbudowaną rakietą polecieliśmy w kosmos na spotkanie z obcymi…

W czasie zajęć  artystycznych tworzyliśmy morskie  obrazki, z filcu i masy solnej powstały piękne kaktusy, z pianki foamiranowej modelowaliśmy kwiatki. Powstały także straszne smoki i zabawne ufoludki. Z gliny stworzyliśmy magiczne, bajkowe ogródki…

Dużym zainteresowaniem cieszyły się eksperymenty. Próbowaliśmy zrobić slime domowym sposobem, tworzyliśmy piasek księżycowy, eksperymentowaliśmy z wodą, powietrzem…

Wakacje to też czas nawiązywania nowych przyjaźni. Wspólnie z dziećmi i młodzieżą z domu dziecka w Tarnowie Opolskim uczestniczyliśmy w wakacyjnym pikniku ( 25 lipca) zorganizowanym przez sołectwo oraz fundację ”Aktywni w Regionie”. Atrakcji nie brakowało gry i zabawy z Mironem, malowanie buziek, pokazy strażackie i mega zabawa w pianie, a do tego pyszności serwowane przez panie. Aż żal było się rozstawać.

1 sierpnia gościliśmy na naszej świetlicy dzieci i młodzież z Nutka Cafe w Gogolinie. W czasie wizyty był czas na wspólne gry, wodną  bitwę i pyszną kiełbaskę z grilla…

Wakacje to też czas wycieczek tych dalszych i trochę bliższych.  10 lipca wybraliśmy się na wycieczkę do miasteczka Twin Pigs w Żorach. Westernowy Park Rozrywki  to miejsce magiczne, wszystko jest możliwe! Można się stać kowbojem, Indianinem, poszukiwaczem przygód i złota. Można  pokonać ekscytujący parki linowy, obejrzeć pojedynek rewolwerowców, pojeździć na kucyku, ale i na zapierających dech karuzelach. Westernowy Park Rozrywki TWINPIGS pozwala zajrzeć nie tylko do tajemniczego podziemia, ale też podmorskich głębin. Pogłaskać alpakę i wydoić krowę. Wrażeń nam nie brakowało!

18 lipiec zawitaliśmy do Cementowni Górażdże. Wyposażeni w elementy ochronne,  dzięki uprzejmości pana dyrektora mogliśmy przyjrzeć się procesowi produkcji, zajrzeć do głównej sterowni i innych ” tajemniczych zakamarków”. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy, uzyskaliśmy odpowiedź na wiele nurtujących nas pytań.

26 lipca półmetek wakacji uczciliśmy wycieczką rowerową na kręgielnię do Kątów Opolskich.

2 sierpnia wybraliśmy się do kina w  Kędzierzynie na film pt” Kuba Guzik”.  Razem z głównym bohaterem przemierzamy  krainy pełne smoków, wulkanów i niebezpieczeństw, których nie spodziewa się nawet największa wyobraźnia. Zaczyna się największa przygoda!

30 sierpnia zakończyliśmy wakacje turniejem bowlingowym na kręgielni w Kątach Opolskich. Wszyscy uczestnicy wakacyjnych zajęć na zakończenie otrzymali słodkości oraz drobne upominki , które umilą im rozpoczynający się rok szkolny.

A kolejne wakacje już za 290 dni…..

Opiekun

Katarzyna Wystrach-Blaut

Z podopiecznymi

Sierpień był także bardzo intensywnym miesiącem. Rozpoczął się od wykonania zdrowych kanapek z warzywami sezonowymi, a także stworzyliśmy abstrakcyjne dzieła pianą z farby i mydła.

Ciekawym spotkaniem były odwiedziny Pani Bibliotekarki, która opowiedziała Nam o zwyczajach i miejscowych legendach, a także o pizzy: skąd się wzięła, kto ją stworzył i dlaczego król nie mógł jej jeść? Po rozmowach każdy mógł wykonać swoją własną pizzę z wybranych składników.

10.08.2018 r. w naszej świetlicy odbył się wieczór bajek. Wcześniej uczestnicy zajęć przygotowali wspaniałe prace przedstawiające wybranych bohaterów kreskówek, które stały się dekoracją sali. Wszyscy w dobrych humorach wspaniale się bawili oglądając bajki, biorąc udział w grach, zabawach i konkursach. Były kalambury, gra w mafię, zagadki a także tańce. Ten wieczór na pewno zaliczymy do udanych.

W czasie zajęć świetlicowych nie mogło zabraknąć zabawy na świeżym powietrzu, gry w podchody, spacerów oraz wyjść na basen.

Ważnymi wydarzeniami był także świetlicowy turniej w ping ponga, a także „Mam talent”.

Wakacje powoli się kończą, ale wspomnienia pozostaną z nami na zawsze. Wspaniałą pamiątką są także wysłane przez dzieci pocztówki, które dotarły do świetlicy.

w Kamieniu Śląskim
Sonia Banert

Pożegnanie wakacji i lata w Malni przebiegało pod tytułem "Nie ważne czy masz 6 czy 60 lat". Był to projekt Wolontariatu Pracowniczego Grupy Górażdże "Aktywni i Pomocni". skierowany do dzieci skupionych przy świetlicy oraz grupy "Pokolenie 60+". Liderami projektu byli pan Mirosław Kucharski i Mirosław Skibiński, ze strony świetlicy pani Barbara Herok. Jak się okazało w trakcie imprezy, że nie ważne ile mamy lat, zawsze możemy się dobrze wspólnie bawić oraz  uczyć się jedni od drugich: seniorzy od dzieci i dzieci od seniorów. W trakcie imprezy przeprowadzone były liczne konkursy. Największy entuzjazm wzbudził "Top Model" gdzie uczestnicy prezentowali się w parach: senior plus dziecko. Oprócz tego odbyły się również inne konkursy m.in. "Taniec z Babciami", "Olimpiada na wesoło", "Smaki dzieciństwa" i inne. Całej imprezie towarzyszyły dmuchańce, balonowe cuda, malowanie twarzy oraz gry i zabawy.  Dla pokrzepienia ciała były przygotowane ciasta, sałatki i grill. Był to czas również na podsumowanie wakacyjnej punktacji oraz licznych wakacyjnych wyjazdów.
Opiekunka świetlicy w Malni
Barbara Herok

Ważne jest, aby współpracować w grupie, dlatego też w świetlicy odbyły się takie zajęcia – uczestnicy zajęć wykonywali wspólnie stonogę, każdy wykonał element, a następnie złożona została w jedną całość. Następnie były wspólne zabawy na świeżym powietrzu oraz wodna bitwa, aby trochę się ochłodzić. Ponad to wykonane zostały zabawki - zwierzaczki oraz statki. Oprócz tego było wspólne wyjście na lody.

Cieślik Magdalena

Każdy lubi doświadczenia. Idąc tym tropem w naszej świetlicy zorganizowaliśmy zajęcia, na których dzieci malowały bańkami mydlanymi. Na kolejnych sadziliśmy kwiatki. Dzięki tym zajęciom dzieci poznały jakie kolory należy łączyć, aby powstał inny oraz jak dbać o rośliny.

Lucyna Kopton
opiekun Świetlicy Młodzieżowej w Górażdżach

Nasze dzieci chętnie spędzają czas na sportowo. Dlatego wybraliśmy się na wycieczkę rowerową. Zwiedziliśmy miejscowość Górażdże. Największą atrakcją okazał się jednak piknik. Każdy przyniósł coś dobrego. Wszyscy zadowoleni i syci wróciliśmy szczęśliwie do domów.

Ten tydzień wakacji został poświęcony zdrowiu. Dzieci miały okazję wykonać trójwymiarową piramidę zdrowego żywienia oraz samodzielnie wykonywały smakołyki z ciasta francuskiego, były również zabawy na boisku oraz wspólne wyjście na piknik. Na koniec tygodnia wykonane zostały koktajle – najbardziej smakował wszystkim bananowy.

Cieślik Magdalena

6 sierpnia 2018 r. dzieci spędziły cały dzień w parku rozrywki w Żorach. Oprócz prawdziwie westernowej ulicy z saloonem, domem szeryfa, więzieniem, bankiem itp., na dzieci czekało tam ponad 40 atrakcji. Były różnego rodzaju karuzele, 3 kina, 2 parki linowe, mini zoo, wulkan wspinaczkowy i wiele, wiele innych. Dzieci miały okazję zobaczyć napad na bank, pokaz tańca kowbojskiego oraz pokazy jazdy konnej.  To był dzień pełen atrakcji i niespodzianek, aż żal było wyjeżdżać.

Opiekunka świetlicy w Malni
Barbara Herok

Kolejne tygodnie mijają, ale u nas o nudzie nie można nawet myśleć - w ubiegłym tygodniu również wiele się działo - była bitwa na wodne balony, lepiliśmy z samoutwardzalnej masy, układaliśmy budowle z klocków LEGO, ale również byliśmy w kinie na filmie pt. Kuba Guzik. Po kinie nie mogło oczywiście zabraknąć McDonald’a.

Agnieszka Porada

W sierpniowy poranek pojechaliśmy do Pietni do stadniny koni. Podczas wycieczki jechaliśmy powozem konnym, każdy mógł osobiście pojeździć na koniu. Poznaliśmy przyrządy, przydatne w stadninie. Na zakończenie zjedliśmy kiełbaskę z grilla. Bardzo miło i ciekawie spędziliśmy czas.

Lucyna Kopton
opiekun Świetlicy Młodzieżowej w Górażdżach

W trakcie tegorocznych wakacji nasza świetlica odwiedziła Westernowy Park Rozrywki w Żorach. Na miejscu przywitał nas animator, który oprowadził nas po całym miasteczku. Każdy mógł skorzystać z wielu atrakcji mini park linowy, kolejka, kino 3D itd. .. Urozmaiceniem zajęć były westernowe historyjek. Na zakończenie uczestniczyliśmy w pokazie napadu na bank. Wszystkim wycieczka bardzo się podobała.

Uczestnicy świetlicy młodzieżowej w Kamionku wręcz domagali się powtórki wojny na wodne balony. Pogoda jak najbardziej wskazuje na ochłodę, to też długo nie czekano. Balony w mgnieniu oka zostały napełnione przez dzieci i można było zaczynać zabawę. Ale najpierw rozgrzewka. Dzieci dobrały się parami i delikatnie rzucały do siebie balonem tak aby nie pękł. Następnie utworzono dwie drużyny. I nadszedł czas na najbardziej wyczekiwaną chwilę. Wojna! Była to jednak chyba najkrótsza wojna jaką znamy. Balony pękały raz dwa, a woda  przyjemnie chłodziła. Na koniec w ramach odpoczynku i chwili dla artysty, malowano farbami obrazy na panelach i grano w nową grę piłeczkami pingpongowymi.

Elwira Wacławczyk

Kolejny tydzień wakacji za nami, a w nim malowanie do muzyki na różnych formatach, ćwiczenia muzyczne oraz warsztaty taneczne, karaoke, wyjazd do kina z zaprzyjaźnionymi świetlicami z Choruli i Strzebniowa oraz wykonanie pizzy arbuzowej.

Zajęcia w GCK

Wyszukaj na stronie

Realizowane projekty

menu logo Visegrad Fund logo 182 logo mkidn kolor logo dom kultury plus euroregion pradziad