A- A A+

Kamień Śląski

W piątkowe popołudnie 29 listopada 2019 r. dzieci i młodzież spotkały się w świetlicy w Kamieniu Śląskim, aby porozmawiać o tradycyjnych Andrzejkach, a potem wspólnie się pobawić z tej okazji… Pani Irena z miejscowej filii bibliotecznej opowiedziała kim był Święty Andrzej i jak kiedyś wyglądały tradycyjne Andrzejki. Potem nadszedł czas na kilka wróżb i na tradycyjne lanie wosku przez klucz. Wspólne wróżenie sprawiło uczestnikom zajęć wiele radości. W świetlicy na chwilę przygasły światła, aby na ścianie wypatrywać cieni z woskowych figur. Wyobraźnia dzieci miała prawdziwe pole do popisu.

Ewa Kremer

W czwartkowe popołudnie (28.11.2019 r.) w świetlicy młodzieżowej w Kamieniu Śląskim odbyły się zajęcia w trakcie których dzieci i młodzież przygotowywały się do zbliżającego się Adwentu. Zaproszona została Pani Irena z miejscowej biblioteki, która opowiedziała o Adwencie, jego symbolice i o różnych ciekawostkach.

Następnie wszyscy zabrali się do pracy, aby wykonać piękne wieńce adwentowe. Frekwencja na warsztatach zaskoczyła niejedną osobę. Uczestnicy zajęć starannie wykonali swoje prace, które po warsztatach zabrali do domów, aby tam już w najbliższą niedzielę przyozdobić nimi swoje stoły.

Ewa Kremer

W piątkowe popołudnie, 15 listopada 2019 r., spotkaliśmy się w naszej świetlicy na warsztatach, gdzie tworzyliśmy świecące domki. Podstawą każdego domku była plastikowa butelka, następnie poszły w ruch niepotrzebne tapety, kapelusiki z żołędzi, łupinki pistacji, szyszki, jutowe sznurki… i domki gotowe. Wszyscy wykończyli swoje prace i wyszły co do jednej piękne. Zapraszam na kolejne nasze spotkania w świetlicy. Świąteczny czas coraz bliżej, dlatego też będzie się działo…

W ubiegły piątek, 25 października 2019 r., wspólnie z Proboszczem Parafii w Kamieniu Śląskim zorganizowano WIELKIE GRABIENIE terenów przy świetlicy, plebanii i kościoła. Ci, którzy byli kiedykolwiek na naszym grabieniu, to wiedzą, że jest to bardzo wiele pracy do wykonania. W tym roku przyszło wyjątkowo dużo dzieci i młodzieży szkolnej, za co bardzo serdecznie dziękuję. Przy świetlicy przygotowano poczęstunek i coś niecoś na zaspokojenie pragnienia. Wszystko zostało wygrabione, teren uporządkowany, a liście wywiezione… Proboszczowi dziękujemy za zorganizowanie przyczep, a wszystkim uczestnikom tego przedsięwzięcia raz jeszcze dziękuję.

Ewa Kremer

Wczoraj odbyło się kolejne popołudniowe spotkanie z dynią, tym razem spotkaliśmy się w Kamieniu Śląskim. Zaproszone były również dzieci z Kamionka. W pierwszej kolejności zamieszaliśmy ciasto na placki dyniowe, a potem rozpoczęliśmy plastyczne wariacje z p.Kasią. Zapach placków unosił się w powietrzu, ale my już go dobrze znamy. Każdy z nas wykonał pięknego stracha na butelce lub słoiku, wszystkie przepiękne. Potem posililiśmy się plackami, które zniknęły w mig i posłuchaliśmy p.Irenki z miejscowej biblioteki. Takie dni w świetlicy to my bardzo lubimy. Wszystkim przybyłym Paniom serdecznie dziękujemy i zapraszamy znów.

Prowadzące warsztaty
Ewa Kremer i Katarzyna Wystrach-Blaut

W piątek 11 października 2019 r. świetlice z Kamienia Śląskiego, Kamionka i Malni zorganizowały wyjazd do kina na film „Był sobie pies 2”, który okazał się bardzo wzruszający. Film poruszyłby chyba każde serce, nawet te z kamienia. W czasie jazdy w autokarze humory dopisywały jak zwykle. Wyjazd bardzo udany…

Opiekunowie świetlic z Kamienia Śląskiego,
Kamionka i Malni

Ewa Kremer, Sara Grobosz i Barbara Herok

Jesieni czas zacząć, a wraz z nią zaczynamy „sezonowe” prace. Pierwszy dzień jesieni rozpoczęliśmy od włączenia się w akcję sprzątania świata, były również prace plastyczne z wykorzystaniem pasteli suchych i gościliśmy p. Irenę z miejscowej biblioteki, która opowiedziała nam o różnych ciekawostkach dotyczących tej najbardziej kolorowej pory roku.

Co jeszcze ciekawego działo się w naszej świetlicy w ostatnim czasie? Pewnego popołudnia znów mieliśmy okazję stworzyć swoje "SLIME". Dzieci na całym świecie szaleją na ich punkcie, tak więc nie trzeba opisywać ile było radości i satysfakcji w tym dniu…

Pozdrawiamy i życzymy kolorowej jesieni.

Niestety wakacje dobiegają końca, ale na szczęście nuda nam nie groziła w naszej świetlicy. Mogliśmy jeszcze poczuć smak wakacyjnej przygody przede wszystkim dzięki zorganizowanym licznym wycieczkom.

Na miejscu, tutaj w Kamieniu Śląskim, często wychodziliśmy na dwór. Była gra w podchody, spacery po parku, a kiedy żar jeszcze lał się z nieba, to schładzaliśmy się w basenie lub też w maczankach przy sanatorium. Dużo czasu też spędziliśmy na budowaniu różności z klocków, wciągnęło nas to totalnie.

Pierwsza wycieczka – rowerowa – wybraliśmy się do Tarnowa Opolskiego. Wycieczka niezbyt daleka, ale ciekawa. Pojechaliśmy zobaczyć nowo otwartą tężnię solankową. Dość długo tam posiedzieliśmy, aby troszkę skorzystać z tego niezwykle dużego inhalatora. Działanie tężni jest niezwykle interesujące, zachęcamy wszystkich również do odwiedzin tego miejsca… Potem wybraliśmy się jeszcze do Sopelka na lody.

Kolejna wycieczka – pociągiem do Wrocławia, to bardzo udany dzień. Pobyt we Wrocławiu rozpoczęliśmy wizytą w KOLEJKOWO, gdzie podziwialiśmy niezwykle precyzyjne „dzieło”. Wizyta w Kolejkowo, to podróż przez miniaturowy świat. Twórcy stworzyli makiety, atrakcję tętniącą życiem i przedstawiającą wspaniały Dolny Śląsk. Twórcy Kolejkowa dołożyli wszelkich starań, aby jak najdokładniej odwzorować rzeczywistość i przedstawić życie miniaturowych mieszkańców Kolejkowa, ukazując ich w przeróżnych sytuacjach dnia codziennego.  Super miejsce :-). Drugi punkt na mapie Wrocławia, który odwiedziliśmy, to Słodkie Czary Mary – Manufaktura Cukierków i Lizaków. Ależ zrobiło nam się słodko :-) ! Przeprowadzony został pokaz powstawania lizaków. Każdy z nas własnoręcznie skręcił lizaka i zabrał go do domu. Niektóre nawet nie dojechały do domu :-) Bardzo ciekawe miejsce i jakże słodziutkie…

Z końcem wakacji wycieczka w trochę dalsze rejony: Kudowa-Zdrój i Szczeliniec Wielki. W Kudowie zapoznaliśmy się ze Szlakiem Ginących Zawodów oraz byliśmy w Kaplicy Czaszek. Pierwsze miejsce to gospodarstwo agroturystyczne ukazujące zawody zanikające oraz posiadające liczne zwierzęta domowe i nie tylko. Zdziwieni byliśmy gdy zobaczyliśmy tam wielbłąda, liczne małpki, czy też bawoły… Kaplica Czaszek to miejsce chwilowej  zadumy nad przemijaniem ludzkiego życia oraz miejsce, gdzie co niektórych z nas lekko wstrząsnęła historia o przeszłości… Ale trzeba przyznać, że to wartościowe miejsce. No i ostatnie miejsce w tym dniu: Szczeliniec Wielki, czyli czas obcowania z niezwykłą przyrodą. Miejsce to z całą pewnością dostarczyło nam niezapomnianych chwil i pozwoliło naładować nam akumulatory przed rozpoczęciem roku szkolnego. Cudowny wyjazd i wrażenia niesamowite.

Ewa Kremer

Kolejne dwa tygodnie wakacji minęły. Nie zabrakło wakacyjnych wojaży. Szczęśliwie dotarliśmy na zapowiedzianą już wcześniej Zakrzowską Szpicę. Wrażeń w związku z tą wycieczką rowerową nie brakowało, szczególnie po przypomnieniu legendy o „szpicy”. Wielu z nas było tam po raz pierwszy. Super wyjazd. Po powrocie gościliśmy u p. Sary w świetlicy w Kamionku, gdzie każdy mógł posilić się pyszną kiełbaską z ogniska i bułeczką. Dziękujemy.

Kolejny dzień, inna wycieczka. Tym razem Opole. Z Kamienia Śląskiego do Gogolina na stację PKP dojechaliśmy rowerem, potem pociągiem do Opola. Wśród nas były osoby, które nigdy jeszcze nie jechały pociągiem. W Opolu zwiedziliśmy Wieżę Piastowską oraz odwiedziliśmy największy plac zabaw, na którym mogliśmy się wyszaleć do woli. Wyjazd zakończyliśmy wizytą w lodziarni lub naleśnikarni – co kto wolał. Palce lizać…

Ciekawymi zajęciami i bardzo nas wciągającymi było wykonanie własnych „slime”, na punkcie których zwariowały dzieci na całym świecie. Super zajęcia. W tym roku nie zabrakło również zabaw z ulubionymi klockami. Budowanie przestrzennych, dużych form z klocków bardzo rozwija, a poza tym wspólne budowanie bardzo inspiruje…

Ewa Kremer

Kolejny tydzień wakacji był pełny przygód. Rozpoczął się od wielkich opowieści, legend i informacji z różnych źródeł o Zakrzowskiej Szpicy, na którą się wybieramy w najbliższym czasie. „Wielkie czytanie” poprowadziła Pani Irenka z miejscowej biblioteki. W tym dniu upiekliśmy przepyszne muffiny oraz rozrysowaliśmy kredą po raz kolejny tor do skakania na świeżym powietrzu. W kolejne dni urządziliśmy grilla, pokopaliśmy różne cuda w piasku, mieliśmy okazję również „zatrzymać weselną Parę Młodą” tak aby dostać jakieś słodkie „coś na ząb”. Bardzo ciekawym dniem była również wizyta na miejscowym lotnisku oraz na Karolinka Golf Park. Dobrze jest zapoznać się z atrakcjami naszej miejscowości, które znamy tylko „ze słyszenia”. Bardzo miło zostaliśmy przyjęci „na golfa”, serdecznie dziękujemy Panu Dyrektorowi i polecamy się na przyszłość J. Każdy chętny miał okazję spróbować, jak się gra w golfa, usłyszeliśmy wiele ciekawych informacji dotyczących sportu, jakim jest golf… Okazało się, że Karolinka Golf Park to bardzo interesujące miejsce dla małych i dużych, które przyciąga coraz to większe ilości osób zainteresowanych. Jesteśmy mile zaskoczeni i naładowani pozytywnymi emocjami. Ten tydzień wakacji zakończył się wizytą w kinie na filmie „Król lew”. Oglądanie filmu  poprzedziło miłe i ciekawe spotkanie filmowe z cyklu „Kino na temat”. Po wizycie w kinie nie obyło się bez McDonald’a… Bardzo aktywny tydzień J

Ewa Kremer

Kolejne tygodnie wakacji mijają, a my ciągle mówimy o plackach z cukinii i je robimy. Łakomczuchów w naszej świetlicy nie brakuje. Jednak w tym tygodniu nowość: placki z cukinii wytrawne, które znalazły również swoich zwolenników. Nie minęło nawet chyba 10 minut i wszystko zjedzone. Czyli nic się nie zmieniło.

Tydzień ten obfitował również w różnego rodzaju prace plastyczne oraz ruch na świeżym powietrzu i w środku świetlicy.

Ewa Kremer

Jeszcze chwila i wakacje będą na półmetku. Na szczęście nie ma powodu, abyśmy odczuwali nudę. Tym razem wybraliśmy się na wycieczkę do opolskiego ZOO, gdzie mogliśmy zaznajomić się z wieloma gatunkami zwierząt… To był naprawdę udany wyjazd.

Sezon na cukinię rozpoczęty, a więc czas na… PLACKI Z CUKINII J! W końcu się doczekaliśmy! Wspólne przygotowanie placków sprawiło nam wiele radości. Ci, którzy nie jedli jeszcze naszych ulubionych placków z niedowierzaniem oczekiwali aż będą gotowe, gdyż nie wierzyli, że będą smaczne, a poza tym kolor zielony ich lekko przerażał. Zapachy jakie rozchodziły się w świetlicy i jej pobliżu coraz to bardziej wzbudzały nasz apetyt. I można wierzyć lub nie, ale w ciągu jakiś 10 minut zniknęły wszystkie w mgnieniu oka. Jedli wszyscy bez wyjątku. Palce lizać…

Ewa Kremer

Kolejny tydzień wakacji za nami. Poniedziałkowe popołudnie spędziliśmy na świeżym powietrzu. Graliśmy w różne gry podwórkowe, jak również w chowanego. To był miły czas dla każdego z nas… Ostatnio dużo czasu spędzamy na dworze.

W tym tygodniu odwiedził nas Pan Policjant, który opowiedział nam o bezpieczeństwie podczas wakacji (i nie tylko). Zadawał też bardzo dużo pytań. Okazało się, że ze znajomością informacji o bezpieczeństwie nie jest aż tak źle…

Drugi gość w tym tygodniu w naszej świetlicy, to p. Irena z miejscowej biblioteki, z którą odbyliśmy małą podróż po państwach sąsiadujących z Polską. Wiele ciekawostek na temat tych państw nas bardzo zaskoczyło. Jakże mało wiemy o naszych sąsiadach… W tym dniu robiliśmy też gofry, które „przyozdabialiśmy” czym nam się tylko wyśniło. Palce lizać!

Podczas jednego popołudnia odkryliśmy obok świetlicy jakże inspirujące nas zwierzątka: dwa jeżyki. Troszkę je obserwowaliśmy, a potem nie wiadomo gdzie – schowały się lub poszły gdzieś swoimi ścieżkami…

Ewa Kremer

Wakacje już się w pełni rozpoczęły. Ten tydzień to jakby „koncert życzeń” uczestników, pomysły na zajęcia czerpaliśmy z naszych głów. Począwszy od początku tygodnia: było trochę ruchu na świeżym powietrzu, było popołudnie z modeliną, nie zabrakło gier planszowych (króluje w dalszym ciągu „bystre oczko” i „mam na oku”), jak również prac plastycznych, które pozwolą przyozdobić nasze domy. Bardzo ciekawe prace powstały z farbowanej soli, gdzie najpierw sami mogliśmy się wyżyć trochę i zafarbować sól na różne kolory, a potem stworzyć z nich pastelowe obrazki. Wszystkie prace bardzo się podobały, a spędzony czas jakże był miły i przyjemny.

Ewa Kremer

Już od pierwszego wakacyjnego dnia w świetlicy zawitali stali bywalcy, chociaż pojawiło się też kilka nowych twarzy. Zajęcia rozpoczęliśmy od plastycznych inspiracji, które wprawiły nas w tropikalny klimat (czyli taki jak mamy za oknem). Wszystkie prace udało się skończyć i efekty były bardzo zadowalające. Pewnie jeszcze kiedyś spróbujemy stworzyć coś podobnego…

Ewa Kremer

Z okazji Dnia Flagi oraz rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja w naszej świetlicy zostały zorganizowane warsztaty, które miały na celu przypomnienie ważnych dla Polski dat. Zadaniem dzieci było wykonanie dowolnej pracy plastycznej na dany temat. Wszyscy byli bardzo zaangażowani a prace wyszły piękne!

Sara Grobosz

W naszej świetlicy zostały zorganizowane warsztaty kulinarno-plastyczne. Na początku wspólnie przygotowywaliśmy babeczki czekoladowe, by móc się nimi zajadać podczas naszych prac plastycznych. Każdy z dzieci miał możliwość stworzenia własnej ozdoby wielkanocnej. Korzystając z pięknej pogody za oknem zorganizowaliśmy podchody dzieląc się na dwie mniejsze grupy. Parę godzin poszukiwań doprowadziły nas do świetlicy. Wszyscy dobrze się bawiliśmy oraz czekamy z niecierpliwością na kolejne takie zajęcia…

Z okazji pierwszego dnia wiosny w naszej świetlicy zostały zorganizowane kulinarne warsztaty. Zadaniem uczestników było przygotowanie naleśników. Choć na zajęcia przybyło niewiele dzieci, wszyscy byli bardzo zaangażowani i chętni do pracy. Niektóre osoby nawet przyniosły swoje produkty i naczynia. Gdy naleśniki zostały usmażone, usiedliśmy do stołu i delektowaliśmy się pysznym smakiem. Wszyscy miło spędziliśmy czas, a z świetlicy wyszliśmy z pełnymi brzuchami. Czekamy z niecierpliwością na kolejne takie zajęcia…

Sara Grobosz

Tegoroczne ferie zimowe trwały od 28 stycznia do 10 lutego na ten czas zostały zaplanowane różne zajęcia, mające na celu kreatywnie spędzenie czasu wolnego. W pierwszym tygodniu ferii dzieci miały możliwość przygotowania wspólnego śniadania oraz stworzenia sałatki owocowej, odbyły się również zajęcia plastyczne pt. „Wymarzone ferie zimowe” podczas, których tworzone były bałwanki z plastrów drewna. Korzystając z pięknej zimowej pogody nasza świetlica wybrała się na spacer po okolicy oraz ulepiliśmy świetlicowego bałwana. Pierwszy tydzień ferii zakończył wieczór bajek, na którym zostały zorganizowane także różne gry i zabawy. W drugim tygodniu ferii zostały zorganizowane zajęcia muzyczne, dzięki którym dzieci miały możliwość poznać różne instrumenty oraz stworzyć własne. Jak również został stworzony dzień krzyżówek, rebusów i łamigłówek. Na zakończenie ferii zimowych został zorganizowany wyjazd do kina w Kędzierzynie Koźlu na bajkę Ralph Demolka 2. Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w zajęciach i wszystkim dopisywały świetne humory.

W Nowy 2019 Rok nasza świetlica weszła aktywnie, ponieważ zadaniem każdego dziecka było wypisanie na karteczkach swoich postanowień lub marzeń noworocznych. Parę dni przed Świętem Naszych Dziadków zostały zorganizowane zajęcia wraz z Panią z biblioteki. Zadaniem dzieci było wykonanie kartek dla Babci i Dziadka. Wszystkim dopisywały humory, a w czasie przerwy została zrobiona pyszna herbatka oraz dzieci zostały poczęstowane słodyczami. Teraz z niecierpliwością czekamy na ferie zimowe…

Zajęcia w GOK

BIP

bip m

epuap

Wyszukaj na stronie

Realizowane projekty

menu logo Visegrad Fund logo 182 logo mkidn kolor logo dom kultury plus euroregion pradziad