A- A A+
Facebook
Facebook
Facebook
Facebook

Plan zajęć na rok 2010.

 

 

 

MIESIĄC

 

Tydzień

 

TEMATY

 

ZAJĘCIA ODBYWAJĄCE SIĘ W ŚWIETLICY

 

STYCZEŃ

 

 

I

 

  1. Nowy rok nowe postanowienia
  2. Szalony karnawał
  3. Zabawa karnawałowa

 

  1. Pogadanki na temat Nowego i Starego Roku
  2. Postanowienia Noworoczne.
  3. Pomysły na strój karnawałowy.
  4. Wykonywanie dekoracji karnawałowych
  5. Pomoc w organizacji  wiejskiej zabawy karnawałowej
  6. Jak zaplanować bal karnawałowy? Rozmowa.
  7. Słuchanie karnawałowych hitów

 

 

 

II

 

  1. Zima w naszych oczach
  2. „Z saneczkami za pan brat”
  3. Zimowe rywalizacje
  4. Wykonywanie prac plastycznych związanych z zimą, przy użyciu różnych technik plastycznych.
  5. Zimowe zabawy na świerzym powietrzu.
  6. Wyjścia na saneczki do lasu.
  7. Rzut śnieżkami do tarcz i do wyznaczonego celu.
  8. Kto szybciej przebrnie przez zaspy?

 

 

 

III

  1. „Jestem bezpieczny   w zimę”.
  2. Pomoc w nauce.

 

  1. Pogadanki na temat bezpieczeństwa zimą.
  2. Pomoc w nadrabianiu zaległości szkolnych.
  3. Pomoc w odrabianiu zadań domowych.
  4. Gry planszowe i stolikowe

 

 

 

IV

  1. Kochane Babcie i        Kochani Dziadkowie

   2.  Pomoc w nauce

  1. Za co kocham moją babcie i dziadka? – dyskusja
  2. Laurki i prezenty dla babci i dziadka
  3. Jak możemy pomagać ludziom starszym? – wykonywanie prac plastycznych na temat.
  4. Gry i zabawy świetlicowe.
  5. Pomoc w nadrabianiu zaległości szkolnych.
  6. Pomoc w odrabianiu zadań domowych.

LUTY

 

I  i II

 

 Ferie Zimowe według wcześniej ustalonego  planu.

 

III

  1. Dzień zakochanych
  2. Walentynki – skąd się to wzięło?
  3. Walentynkowe kartki
  4. Świetlicowy klub Walentynowy

 

  1. Czym dla nas jest miłość? – pogadanka
  2. Wyjaśnianie historii walentynek.
  3. Wykonywanie gazetki walentynkowej.
  4. Prace plastyczne – najpiękniejsze walentynkowe serduszko.
  5. Wysyłamy walentynki – komu i dlaczego?
  6. Tworzenie świetlicowej, romantycznej listy przebojów.

 

 

IV

  1. Świetlicowy mol książkowy!
  2.  Poznajemy różne rodzaje książek.
  3.  Konkurs pt: Czy wiesz gdzie tego szukać?
  1. Wizyta w szkolnej bibliotece.
  2. Pogadanki na temat różnych rodzajów książek i  ich znaczenie.
  3. Zapoznanie się z różnymi książkami
  4. Organizacja konkursu Pt; „W jakiej książce szukać danej informacji”.

MARZEC

I

  1. Origami
  2. Kirigami
  3. Co to są za techniki?
  4. Pomoc w nauce.
  1. Skąd to się wzięło? Historia i informacje dotyczące tych technik.
  2. Próbujemy swoich sił. Tworzenie „różności” z papieru.
  3. Co można „wyczarować” z papieru?
  4. Pomoc w odrabianiu zadań domowych.

 

II

  1. Dzień kobiet
  2. To my dżentelmeni.
  3. Gry i zabawy
  4. Spacery.

 

  1. Co można podarować kobiecie? -  Pogadanka.
  2. Jakie cechy powinien mieć dżentelmen?
  3. Wymyślanie scenek ukazujących  zachowania dżentelmena w stosunku do kobiety.
  4. Tworzenie gazetki tematycznej dzień kobiet .
  5. Gry planszowe i stolikowe.
  6. Spacery i zabawy na dworze.

 

III

  1. Dbamy o naszą świetlicę.
  2. Poprawiamy estetykę świetlicy.
  3. Giełda pomysłów.
  1. Swobodne wypowiedzi uczniów na temat świetlicy.
  2. Ustalenie zakresu prac, jakie należy wykonać w celu poprawienia wyglądu, estetyku świetlicy.
  3. Jak należy dbać o sprzęt w świetlicy – rozmowa.
  4. Giełda pomysłów „Co zrobić, aby nasza świetlica była piękniejsza.”

 

IV

  1. Idzie wiosna
  2. Wiosną wszystko budzi się do życia.
  3. Zwierzęta i rośliny.
  4. Wiosenne porządki
  5. Jarmark wielkanocny
  6. Zadania domowe.
  1. Spacer po okolicy – obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie na wiosnę.
  2. Pierwszy dzień wiosny.
  3. Prace plastyczne – malujemy i nazywamy pierwsze zwiastuny wiosny.
  4. Poznajemy zwierzęta, które wracają do nas po zimie.
  5. Jakie kwiaty  można spotkać wiosną?
  6. Przygotowujemy się do udziału w Jarmarku wielkanocnym w Gogolinie.
  7. Udział w Jarmarku.
  8. Pomoc w odrabianiu zadań domowych.
 

KWIECIEŃ

I

  1. „Prima aprilis”.
  2. Wielkanoc.
  3. Obrzędy wielkanocne.
  4. Poznajemy wszystkie zwyczaje wielkanocne naszego regionu.
  1. Prima aprilisowe psikusy. Jak je planować aby nikogo nie urazić?
  2. Wykonanie gazetki tematycznej WIELKANOC
  3. Dekoracja świetlicy.
  4. Jakie znamy, a jakie kultywujemy zwyczaje i obyczaje naszego regionu związane ze świętami wielkanocnymi.? – swobodna rozmowa
  5. Poznajemy wszystkie zwyczaje wielkanocne w naszym regionie.

 

II

  1. „Wielkie dzieło w małej skorupce”.
  2. Pisanki, kroszonki.

 

  1. Zdobienie jaj wielkanocnych – pogadanka. Omówienie zwyczaju i jego znaczenie.
  2. Próby ozdabiania jajek różnymi technikami:

        - ozdabianie kordonkiem

        - skrobanie

  1. Konkurs na najpiękniejsze jajko.

 

III

  1. Wiosenne porządki.
  2. Nasze otoczenie
  3. Gry i zabawy
  4. Pomoc w nauce.
  1. Porządkowanie gier w świetlicy.
  2. Układanie w szafach.
  3. Dbamy o krzewy w naszym otoczeniu.
  4. Jakie wiosenne prace wykonujemy w ogrodzie? Prace plastyczne.
  5. Gry planszowe i stolikowe.
  6. Pomoc w odrabianiu zadań domowych.

 

IV

  1. Integracja w grupie.
  2. Jesteśmy „jedną rodziną”.
  3. Muzyka pomaga w integracji.
  4. Współpraca = integracja
  5. Pomagamy sobie nawzajem.
  1. Co to jest integracja? Pogadanka
  2. Zabawy integracyjne.
  3. Zabawy przy  różnych rodzajach muzyki.
  4. Współpraca starszych i młodszych dzieci podczas wykonywaniu różnych  czynności w świetlicy.
  5. Wspólne spacery i wyjścia do parku gdzie starsi opiekują się młodszymi kolegami i koleżankami.
 

MAJ

I

  1. Dzień strażaka, kominiarza, pielęgniarki.
  2. Wiersz o zawodach
  1. Poznajemy nietypowe zawody.
  2. Jaki zawód podziwiam najbardziej? – wykonywanie prac plastycznych.
  3. Układnie wiersza, rymowanki o poszczególnych zawodach.

 

II

  1. Majowe szaleństwa świetlicowe.
  2. Sport, sport.
  3. Pomagamy w nadrobieniu zaległości szkolnych.
  4. Świetlicowa lista przebojów.

 

  1. Zawody sportowe na świeżym powietrzu.
  2. Sprawdzamy swoją sprawność na boisku szkolnym.
  3. Gry i zabawy ruchowe.
  4. Wymyślanie nowych, ciekawych zabaw  i gier sportowych.
  5. Wykonywanie potrzebnych  rekwizytów do poszczególnych zabaw.
  6. Pomoc w odrabianiu zadań domowych.
  7. Wybieramy, głosujemy na najfajniejsze piosenki i tworzymy płytę ulubionych przebojów do słuchania w świetlicy.

 

III

  1. Nasze korzenie, historia, rodzina i dom.
  2. Międzynarodowy dzień rodziny.
  3. Pamiątki rodzinne i  ich wielka wartość
  4. Magiczny świat domostw.
  1. Jakie korzenie ma moja rodzina?
  2. Poznajemy historię swojej rodziny.
  3. Tworzenie drzewa genealogicznego przy wykorzystaniu różnych technik plastycznych.
  4. Czy wiesz kiedy jest międzynarodowy dzień rodziny? Czym jest dla ciebie twoja rodzina – pogadanka.
  5. Prezentowanie przyniesionych zdjęć i pamiątek rodzinnych.
  6. Praca plastyczno – literacka; wykonanie kartki z rodzinnego albumu.
  7. Jak jest a jak chciałbym aby było w moi m domu – swobodna rozmowa.

 

IV

  1. Kochamy nasze mamy.
  2. Prezent samodzielnie wykonany jest najcenniejszy.
  3. Czy trudno jest być mamą.
  1. Dzień matki.
  2. Przygotowanie gazetki tematycznej.
  3. Co podarować mamie? Swobodna dyskusja.
  4. Zrób to sam. Wymyślanie i wykonywanie prezentów dla naszych mam.
  5. Kłopoty jakie sprawiamy  mamie – pogadanka
  6. Jak pomagać mamie?
 

CZERWIEC

I

  1. Dzień dziecka
  2. Prawa dziecka 
  3.  Order uśmiechu
  1. Świętujemy „Dzień dziecka”. Dyskoteka
  2. Poznajemy Prawa Dziecka.
  3. Uważne, wyraziste odczytanie Praw Dziecka i dokładne ich omówienie  i wyjaśnienie.
  4. Wykonywanie plakatu o prawach dziecka i umieszczenie go w ważnym miejscu w  świetlicy.
  5. Zapoznanie dzieci z jedynym odznaczeniem nadawanym dorosłym przez dzieci.
  6. Projektujemy własny order i nadajemy mu nazwę.

 

II

  1. Lato, lato.
  2. Przepis na lato.
  3. Letnie piosenki.
  4. Jak spędzać wolny czas?
  5. Różne formy spędzania czasu wolnego.

 

  1. Rozwiązywanie i układanie zagadek i rebusów związanych z nadchodzącym latem.
  2. Mój przepis na lato - pisemna praca w grupach.
  3. Przypominamy letnie i wakacyjne piosenki.
  4. Swobodne wypowiedzi na temat lata i sposobu spędzania wolnego czasu.
  5. Praca plastyczna pt. „Lato”.
  6. Poznajemy różnorodne formy spędzania czasu wolnego.

 

III

  1. Gdzie na wakacje?
  2. Warto zobaczyć...
  3. Nasz poradnik.
  4. Szybkie pakowanie na wakacje.
  5. Świetlicowy plan wakacyjny.

 

 

  1. Praca z mapą Polski, przewodnikami turystycznymi – szukamy odpowiedniego miejsca na wakacje.
  2. Poznajemy interesujące miejsca za granicą.
  3. Praca z Internetem – wyszukujemy ciekawe zakątki świata.
  4. Tworzenie z zebranych informacji Wakacyjny poradnik podróżnika.
  5. Co i jak spakować do walizki, co warto a czego nie należy zabierać na wakacje.
  6. Układanie świetlicowego, wakacyjnego planu zajęć.

 

IV

  1. Bezpieczeństwo na wakacjach.
  2. Wakacyjne przestrogi.
  3. Wakacyjny regulamin.
  1. Swobodne wypowiedzi uczniów nt. „ Jak bezpiecznie podróżować”?
  2. Zabawa dramowa – zgubiłem się!
  3. Przypominamy numery alarmowe.
  4. Układamy wakacyjny regulamin.

LIPIEC – SIERPIEŃ   Zajęcia według wcześniej ustalonego programu.

 

 

WRZESIEŃ

I

  1. Powrót po wakacjach.
  2. Poznajmy się
  3. Prawa i obowiązki.
  4. Jesteśmy grupą.
  5. Kontrakt.
  1. Dzielenie się wrażeniami z wakacji – swobodne rozmowy.
  2. Wakacyjne pamiątki.
  3. Powitanie nowych członków świetlicy.
  4. Poznajemy prawa i obowiązki dzieci i młodzieży w świetlicy.
  5. Poznajemy obyczaje i tradycji e w naszej świetlicy.
  6. Zabawy integracyjne.
  7. Tworzymy wspólny, w ciekawej formie,  kontrakt naszej świetlicy, pod którym wszyscy się podpisują.

 


II

  1. Dożynki gminne.
  2. Słomiane ozdoby.
  3. Występ.
  1. Przygotowania do udziału w gminnych dożynkach.
  2. Wykonywanie ozdób ze słomy.
  3. Opracowanie scenariusza występu artystycznego na dożynki.
  4. Wspólna praca na rzecz naszych wiosek, pomoc mieszkańcom w przygotowaniach do gminnego Święta Plonów.
  5. Opracowanie pomysłu prezentacji Świetlicy w korowodzie dożynkowym.

 


III

  1. Moda i uroda.
  2. Mali projektanci.
  3. Dbamy o urodę.
  4. Makijaż tak czy nie?
  5. Fryzura i ubiór.
  6. Jak do szkoły a jak na uroczystość?
  7. „Nie szata zdobi człowieka”
  1. Wyszukiwanie trendów mody i urody w różnych czasopismach.
  2. Praca z Internetem – wyszukiwanie informacji.
  3. Próby projektowania strojów na różne okazje.
  4. Jak dbać o swoją urodę? – tworzenie plakatu.
  5. Makijaż plusy i minusy – tworzenie pracy zbiorowej na dużych arkuszach.
  6. Jak dobrze ubrać i uczesać się do szkoły? Tworzenie różnych propozycji – praca plastyczna z użyciem wycinków z katalogów z ubraniami i fryzurami.
  7. Rozmowa na temat powiedzenia: „Nie szata zdobi człowieka”

 


IV

  1. Na zabawę też jest czas.
  2. Dzień chłopca.
  3. Witaminki, witaminki.
  1. Gry i zabawy świetlicowe.
  2. Wykonywanie prezentów na „Dzień Chłopca”.
  3. Wykonanie modelu grzecznego i idealnego chłopca – praca plastyczna zbiorowa przy użyciu różnych technik plastycznych.
  4. Poznajemy witaminy i ich zawartość w poszczególnych produktach.
  5. Tworzenie plakatu o witaminach i ich wpływie na organizm ludzki – praca zbiorowa.
 

PAŹDZIERNIK

I

  1. Jesień.
  2. Liście lecą z drzew.
  3. Nasz atlas.
  4. Pani jesień.
  1. Co dzieje się z przyrodą jesienią?
  2. Tworzenie kompozycji jesiennych z kolorowych liści.
  3. Zbieramy kolorowe liście i tworzymy świetlicowy atlas liści.
  4. Wykonanie kompozycji „jesiennej postaci” – naklejanie liści na dużym kartonie,

 

II

  1. Książka moim przyjacielem.
  2. Moje ulubione....
  3. Wspólne czytanie
    1.  
  1. Jak zachęcić innych do czytania książek – pogadanka.
  2. Moja ulubiona bajka, baśń, wiersz, dzieci prezentują swoje ulubione książki.
  3.  Czytanie wybranego w bibliotece opowiadania z podziałem na role. Wykonanie ilustracji do czytanego opowiadania..

 

III

  1. 1. Technika Decouper.
  2. Robimy podstawki pod kubek.
  3. Pomoc w nauce.
  1. Co to jest za technika? Na czym polega?
  2. 2. Wykonujemy różnorodne podstawki techniką decouqer.
  3. Pomoc w odrabianiu zadań domowych

 

IV

  1. Baśnie i bajki....
  2. Głośne czytanie z podziałem na role poszczególnych bajek.
  3. Wybieramy sami....
  1. Poznajemy najpiękniejsze bajki i baśnie.
  2. Czerwony Kapturek
  3. Królewna Śnieżka
  4. Kolejne bajki i baśnie czytane są według propozycji podanych przez dzieci i młodzież.
 

LISTOPAD

I

  1. Święto zmarłych.
  2. Święto niepodległości.
  3. Dzień nauczyciela
  1. Wierszyki, trudniki
  2. Wykonanie gazetki tematycznej.
  3. Pogadanka na temat Święta niepodległości.
  4. Prezenty i życzenia dla naszych nauczycieli.
  5. Śmieszne wierszyki na dykcję.
  6. Zabawy słowem i wierszem.

 

II

  1. Nasze zabawy w teatr.
  2. To co już było....
  3. Kto jest za co odpowiedzialny w teatrze?
  4. Mini przedstawienie.

 

  1. Wyjaśnienie znaczenia słowa teatr.
  2. Wspominamy nasze przedstawienia już zrealizowane i omawiamy je. Z czego jesteśmy zadowoleni, a co należałby poprawić?
  3. Kto jest kim w teatrze? Projektowanie obsady i scenografii do wybranego mini przedstawienia.
  4. Zabawa w teatr z wykorzystaniem dramy. Inscenizowanie fragmentów wybranych baśni.
  5. Próba odpowiedzi na pytanie: gdybyś w przyszłości pracował w teatrze, kim chciałbyś zostać?

 

III

  1. Przygotowania
  2. Andrzejki
  3. Wróżby.
  1. Przygotowujemy się do organizacji Andrzejek w świetlicy.
  2. Opracowujemy scenariusz spotkania andrzejkowego
  3. Poznajemy wróżby.
  4. Bawimy się, wróżymy sobie i poznajemy swoją przyszłość.

 

IV

  1. Dzień św. Marcina.
  2. Historia.
  3. Rogale Świętomarcińskie.
  1. Skąd przejęliśmy to święto?
  2. Kim był Św. Marcin.
  3. Wspólnie ze szkołą organizujemy wieczór Św. Marcina.
  4. Przygotowanie Sali , Świetlicy, przedstawienia.
 

GRUDZIEŃ

I

  1. Dzień Św. Mikołaja.
  2. Prezenty.
  1. Otrzymujemy i dajemy prezenty.
  2. Pisanie listu do Świętego Mikołaja z prośbą o prezenty.
  3. Portret Świętego Mikołaja – praca plastyczna.
  4. Nauka pakowania prezentu w ozdobny papier.
  5. Układanie i rozwiązywanie zagadek tematycznych.
  6. Dekoracja świetlicy na święta.

 


II

 

  1. Kiermasz
  2.  Spotkanie Bożonarodzeniowe w Świetlicy.
  1. Wykonywanie ozdób na kiermasz świąteczny    w Gogolinie.
  2.  Wyjazd na kiermasz i zaprezentowanie swoich prac.
  3.  Organizacja spotkania świątecznego w świetlicy.

 

 

 

III

 

 

 

 

 

 

 

IV

  1. Przygotowujemy się do  Świąt Bożego Narodzenia.
  2.  Tradycje wigilijne
  3.  Wigilijny stół.
  4.  Kartki z życzeniami.
  1. Wykonywanie ozdób choinkowych, np. łańcuchy, serduszka.
  2. Słuchanie opowiadania nauczyciela o symbolach Bożego Narodzenia.
  3.  Słuchanie, nauka i śpiewanie kolęd.
  4.  Tradycje Bożego Narodzenia.
  5.   Wspólna rozmowa nt. przygotowania potraw i elementów dekoracyjnych do nakrycia stołu.
  6. Swobodne wypowiedzi nt. Przygotowań do Wigilii.
  7.  Wypowiedzi dzieci o tym, czego życzymy bliskim.
  8.  Wykonanie i wysyłanie kartek z życzeniami do wszystkich przyjaciół naszej świetlicy.
 

 

Zajęcia w GOK

BIP

 

bip m

 

 

 

 

epuap

Wyszukaj na stronie

Realizowane projekty

menu logo Visegrad Fund logo 182 logo mkidn kolor logo dom kultury plus euroregion pradziad
Początek strony