We wrześniu 20-to osobowa grupa turystyczna ATW „ciekawi świata" zintegrowana z opolską grupą turystyczną przez 3 dni podziwiała uroki Bieszczad. Wędrując po tych jedynych w swoim rodzaju górach mogliśmy odpocząć z dala od zgiełku i wrzawy. Pooddychać czystym powietrzem, poczuć zapach setek dziko rosnących kwiatów, których woń połączona ze wspaniałymi widokami z połonin sprawiła, że zapomnieliśmy o wszystkich troskach i problemach.

8 osób z ATW uczestniczyło w warsztatach kulinarnych kuchni polskiej i słowackiej.
Nasza grupa uczyła Słowaków gotowania żurku śląskiego natomiast Słowacy pokazali nam jak smakuje ich gulasz.

AKADEMIA TRZECIEGO WIEKU – żegnała lato „zdrowo i na sportowo"
W dniu 25 września w miłej i ożywionej atmosferze podsumowaliśmy VII semestr działalności gogolińskiej Akademii. Pod hasłem „zdrowo i na sportowo" żegnaliśmy lato w Gospodarstwie Agroturystycznym w Obrowcu. Spotkanie rozpoczęliśmy naszym hymnem, krótkim sprawozdaniem oraz występem akordeonisty – naszego słuchacza K.Ferta. Następnie uczestnicy mogli wykazać się swoimi umiejętnościami fizycznymi, psychicznymi i manualnymi. Wyobraźnia, spryt i refleks odgrywały niebagatelną role w walce o trofea i ciekawe nagrody.

Uczestników czekało wiele atrakcji sportowo – sprawnościowych. Chłodne popołudnie nie było przeszkodą dla biorących udział w sportowych zmaganiach, prowadząca wuefistka mgr Bożena Wiesner rozgrzała dokładnie przybyłych na imprezę. Po emocjonujących rozgrywkach nadszedł czas na regeneracje . Niecodziennym elementem imprezy była muzyka, śpiew oraz dobrze zaopatrzona (dzięki sponsorom) gastronomia - kawa, ciasto, kiełbaski z grilla, chleb ze smalcem i przepysznymi ogóreczkami. Spotkanie zakończyło się tanecznymi pląsami. Przybyli na spotkanie zadbali o rodzinny i ciepły klimat – i słusznie – bo radość czerpana ze wspólnie spędzonych chwil wzmacnia więź i integruje. Impreza okazała się dobrym i zdrowym pomysłem aktywnego spędzenia wolnego czasu w gronie przyjaciół. Jesteśmy wdzięczni sponsorom – ludziom wielkiego serca - za uświetnienie tego niezwykłego spotkania.

02.10.2013r – Miejscem zakończenia sezonu sekcji rowerowej ATW była „ gogolińska
żwirownia". Gdy w żarze piekły się kartofle a na patykach kiełbaski, rajdowcy z rozrzewnieniem i humorem wspominali rowerowe przygody. Uwieńczeniem spotkania były biesiadne śpiewy.

Sekcja turystyczna ATW wraz z grupą opolską integrowała się 19.10.2013r na wspólnej
wycieczce Międzygórze- Igliczna . Po zwiedzeniu Międzygórza malowniczym szlakiem turystycznym weszliśmy na Górę Igliczna( 845m n.p.m.). Góra Igliczna jest miejscem pielgrzymek gdzie znajduje się Sanktuarium „Maria Śnieżna" . W pięknej jesiennej scenerii spędziliśmy miło i pożytecznie czas. Z wyprawy wróciliśmy lekko zmęczeni ale szczęśliwi.

27.10.2013r – zostaliśmy zaproszeni na „ Oktoberfest" przez Zarząd Dzielnicy Gogolin-
Karłubiec. Organizatorzy spisali się na medal a uczestnicy imprezy pokazali jak należy się bawić. Było super!

20.11.2013r mgr Teresa Gorzkula – Sznajder, profesor KULU rozpoczęła cykl spotkań o
tematyce religijnej . Jako wieloletnia pracownica ośrodka polonijnego podzieliła się ze słuchaczami ATW refleksjami z pobytu w Rzymie w latach 1984 – 1987.